الصفحة الرئيسية
عن الكلية
نبذة عن الكلية
مميزات الدراسة في الكليه
إدارة الكلية
شطر الطلاب
الإدارة العليا
الهيكل التنظيمي
كلمة العميد
كلمة وكيل الكلية
كلمة وكيل الكلية للتطوير
شطر الطالبات
كلمة وكيلة الكلية
الهيكل التنظيمي شطر الطالبات
الشؤون التعليمية
التخصصات المتاحة
دبلوم المحاسبة الاحترافية
دبلوم الشبكات
دبلوم تقنية المعلومات الصحية
الأنشطة الطلابية
أنشطة اللجنة الثقافية
أنشطة اللجنة الرياضية
أنشطة لجنة التوعية الاسلامية
أنشطة اللجنة الاجتماعية
أحداث وفعاليات
تقويم الأحداث والفعاليات
صور الاحداث والفعاليات
ألبوم الصور
آخر الأخبار
دليل الكلية
أكاديميات
الإرشاد الأكاديمي
أدلة الإرشاد الأكاديمي
نشرات الارشاد الاكاديمي
أدوات حساب المعدل التجريبي
البحث العلمي
وحدة الجودة والإعتماد اللأكاديمي
الإجراءات والنماذج
الإجراءات والإرشادات
الدليل الإرشادي
النماذج
شركاؤنا وإعتماداتنا
مراكز الأختبارات
سيرتيبورت
بيرسون فيو
الأكاديميات الدولية
أكاديمية الشبكات Cisco
برنامج Microsoft® IT Academy
الجمعية البريطانية للمحاسبين القانونين المعتمدين
المعهد البريطاني للتأمين القانوني CII
نشاطاتنا
اللجان والأنشطة الطلابية
السلامة والخدمات الصحية
الخريجين
أدلة الخريجين
الفرص الوظيفية للخريجين
متطلبات التخرج
خريطة الوصول الى الكلية
اتصل بنا
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
الكلية التطبيقية
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
بحث مدعم
عنوان الوثيقة
:
ثنائية اللغة "أداة تعليمية مساعدة" في لغة
BILINGUALISM AS “A” TEACHING AID IN A LANGUAGE
الموضوع
:
لغة
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
This study is an investigation into the contribution of bilingualism to learning English as a foreign language; and the limited and judicious use of mother tongue in EFL classroom does not reduce students’ communicative ability but can assist in teaching learning process. It proposes an explanation for this, based on the historical development of bilingualism over time that has remained the dominant practice in English language classes in Pakistan. Moreover, it seeks to understand whether teachers and the learners who do have another language draw on it in ways relevant to the teaching of English, and to suggest reasons why learners’ and teachers’ languages are disregarded in the teaching and learning process. In doing so, the dissertation draws on key bodies of literature in bilingualism, second language acquisition and critical studies in an attempt to provide a framework for considering the research questions. The study employed a qualitative, interpretive research design involving questionnaires, classroom observations and semi-structured interviews. The data chapter analyzed the students and the teachers’ expressed responses and beliefs about the role of learners’ first language(s) (L1) in the EFL class. The findings of the study in general are that bilingualism as a resource in teaching aids and facilitates in learning L2. There are differences between bilingual and monolingual teachers in that the former have much richer resources on which to draw. There are added insights which come from circumstantial or elective bilingual experience, from being a nonnative English speaker, and from formal and informal learning experience. These propositions are discussed in the light of the writings of critical theorists to give a wider perspective on bilingualism as a teaching aid. It is suggested that bilingualism as a teaching aid should become a legitimate topic for discussion and further research.
سنة النشر
:
1428 هـ
2007 م
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Wednesday, August 4, 2010
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
محمد أسلم سبرا
Sipra, Muhammed Aslam
باحث رئيسي
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
27565.pdf
pdf
27566.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث